Godišnja press konferencija kompanije SEAT S.A

SEAT S.A. i Volkswagen koncern planiraju mobilizirati više od 7 milijardi eura za elektrifikaciju Španije

03.04.2022
  • Martorell - SEAT S.A. i Volkswagen koncern najavili su svoj plan mobilizacije više od 7 milijardi eura radi elektrifikacije Španije, i to u okviru njihove predanosti toj zemlji i razvoju električnih vozila. To bi predstavljalo najveće pojedinačno industrijsko ulaganje u španskoj istoriji. Projekat Future: Fast Forward uključivao bi izgradnju fabrike baterijskih ćelija u mjestu Sagunto u Valenciji. Svi planovi i ulaganja i dalje zavise od konačnog odobrenja prijave za program PERTE.

"Ovaj je projekt iznimno važan - za Volkswagen, za Španiju i za cijelu Europu. Naša je želja elektrificirati Španiju, a voljni smo uložiti više od 7 milijardi eura, zajedno s vanjskim dobavljačima, u svrhu elektrifikacije naših fabrika u Martorellu i Pamploni te lokalizacije vrijednosnog lanca proizvodnje električnih baterija u Valenciji", rekao je Thomas Schmall, član upravnog odbora društva Volkswagen AG nadležan za područje tehnologije i predsjednik upravnog odbora društva SEAT S.A.

Volkswagen koncern namjerava ostvariti ciljni godišnji kapacitet od 40 GWh te zaposliti više od 3000 ljudi u Valenciji. Vremenski su rokovi prilično kratki: kako bi bila spremna za početak proizvodnje tokom 2026. godine, izgradnja fabrike mora započeti do kraja tekuće godine. Prvi korak koji je potreban su pozitivna ocjena prijave za program PERTE i ishođenje potrebnih dozvola. 

Wayne Griffiths, predsjednik društva SEAT S.A., rekao je: "Projekt Future: Fast Forward ima potencijal transformirati špansku automobilsku industriju te demokratizirati električnu mobilnost širom Europe. Iznos veći od 7 milijardi eura, koji bi Volkswagen koncern i SEAT S.A. mobilizirali za projekt Future: Fast Forward, predstavljao bi najveće industrijsko ulaganje u španskoj istoriji."

Cilj Volkswagen koncerna i društva SEAT S.A. za Pirenejski poluotok jest elektrificirati Španiju stvaranjem Europskog centra za električna vozila te uspostaviti lokaciju za proizvodnju baterijskih ćelija i cjelokupni ekosistem lokalne održivosti.

Kompanija je predstavila jedan od novih modela marke CUPRA, koji će se na tržišta uvesti 2024. godine: to je potpuno novi elektrificirani SUV s blago hibridnim i plug-in hibridnim verzijama koji će se proizvoditi u Mađarskoj. Uz potpuno električni doseg od oko 100 km, on će predvoditi novu generaciju PHEV vozila.

Novi SUV samo je jedan od četiri nova modela koji će se uskoro pridružiti ponudi marke CUPRA. Tokom 2024. godine na tržište će se uvesti CUPRA Tavascan i novi SUV, za njima će uslijediti urbano električno vozilo tokom 2025. godine, a iščekuje se i početak proizvodnje još jednog vozila. Tokom 2022. godine marka CUPRA planira udvostručiti svoju prodaju, udvostručiti svoju prodajnu mrežu te udvostručiti svoj promet na 5 milijardi eura - baš kao i udvostručiti broj CUPRA Mastera i objekata CUPRA City Garage širom svijeta.

Predsjednik društva SEAT S.A. objasnio je da se kompanija mora transformirati u robusniju i održiviju organizaciju te povećati konkurentnost i profitabilnost: "Budućnost održivosti naše kompanije jest rast marke CUPRA. Svoju novu marku CUPRA vidimo kao priliku za poboljšanje profitabilnosti, a također moramo udružiti sve svoje snage u pogledu njezina rasta", rekao je Griffiths.

2021.: neočekivana godina

Finansijski rezultati kompanije za 2021. godinu sadržavali su nekoliko trendova koji će biti važni za budućnost u godini koja je, u svim drugim aspektima, bila obilježena nesigurnošću te globalnom nestašicom poluprovodnika, zbog čega društvo SEAT S.A. nije uspjelo postići oporavak kojem se nadalo. To je dovelo do golemog gubitka u pogledu proizvodnog volumena, negativnog utjecaja na prodaju i negativnog operativnog rezultata od -371 miliona eura (2020. godina: -418 miliona eura). Dobit nakon oporezivanja iznosila je -256 miliona eura (2020. godina: -194 miliona eura), a promet se povećao na 9.256 miliona eura (+5,4 %), dok su prosječni prodajni prihodi po vozilu iznosili 16.850 eura po vozilu, što je gotovo 480 eura više po vozilu nego tokom 2020. godine.

"I pored negativnog okruženja i gubitaka, nastavili smo agresivno koračati putom ulaganja i uložili više od 900 miliona eura u istraživanje i razvoj te investicijske izdatke tokom 2021. godine, što predstavlja povećanje od 7% u usporedbi s 2020. godinom. To pokazuje našu snažnu i neprekidnu predanost dovođenju budućih proizvoda na tržište. Također, nastavili smo provoditi značajne investicije u izgradnju marke CUPRA", rekao je David Powels, potpredsjednik društva SEAT S.A. nadležan za područja finansija i IT-a.

Globalna nestašica poluprovodnika ograničila je proizvodnju i mogućnost da društvo SEAT S.A. zadovolji visoku potražnju za vozilima marki SEAT i CUPRA, koja se vratila na pretpandemijske nivoe. Prodaja kompanije povećala se više od 10%, s 427.000 na 471.000 vozila, što su potaknule marka CUPRA i potražnja za elektrificiranim modelima.

Marka CUPRA utrostručila je svoju prodaju, dosegavši gotovo 80.000 vozila, a promet je porastao s 932 miliona eura tijekom 2020. godine na gotovo 2,2 milijarde eura tokom 2021. godine. Prodaja marke SEAT premašila je 391.000 vozila. To predstavlja smanjenje od 2% u poređenju s 2020. godinom, što se ponovno može pripisati nestašici poluprovodnika. Ukupno gledano, prodaja električnih i hibridnih vozila marki CUPRA i SEAT učetverostručila se s 15.000 na 61.000 vozila.