Ovaj sajt koristi kolačiće (eng. Cookies) za bolje korisničko iskustvo. Koristeći našu web stranicu, slažete se sa korišćenjem kolačića.
Prihvatite i nastavite

Informacije o dizel motorima EA 189

Mi smo tu za vas.

Naš cilj je da se svaki pogođeni SEAT ažurira.

Briga o našim klijentima je naš najveći prioritet. Zbog toga smo proteklih nekoliko mjeseci intenzivno radili na pronalasku tehničkog rješenja za SEAT vozila sa dizel motorom EA189 koji je zahvaćen tematikom oko NOx emisije. Sa zadovoljstvom Vas informišemo da implementiramo rješenje za pogođena vozila. 

Želimo da Vas pozovemo da zakažete posetu SEAT servisnom centru radi implementacije programskog ažuriranja, potpuno besplatno.

Takođe želimo da istaknemo da sva SEAT vozila opremljena motorom EU6 nisu pogođena ovom tematikom. Ni  jedno od vozila koje SEAT trenutno proizvodi ne posjeduje motor EA189. U svakom slučaju, budite uvjereni da SEAT vozila ispunjavaju najviše tehničke i bezbjednosne standarde.

Više informacija

EA189 Video

U ovom videu možete pronaći sve relevantne informacije.

Klijenti

Provjerite vozilo

Lako je saznati da li je vašem vozilu potrebno ažuriranje. Samo unesite identifikacioni broj vozila (VIN) u polje ispod i odmah ćete dobiti odgovarajuće informacije.

Gdje da pronađete

Identifikacioni broj vozila (VIN) - broj šasije

Identifikacioni broj vozila (VIN)

Identifikacioni broj vozila (VIN) - broj šasije je kombinacija od 17 slova i cifara koja je jedinstveno dodjeljena Vašem vozilu kada je proizvedeno. Na osnovu njega možemo precizno utvrditi da li je Vaše vozilo pogođeno ili ne.

Kako pronaći VIN na svom vozilu

Najjednostavniji način da pronađete (VIN) - broj šasije je kada se nalazite ispred vozila pogledate sa strane vozača u desnom uglu ispod vjetrobranskog stakla.

Dokumenti

(VIN)  - broj šasije Vašeg vozila možete pronaći u saobraćajnoj dozvoli u polju "E". Identifikacioni broj vozila je jedinstven i nezavisan od države u kojoj je izdata saobraćajna dozvola.

FAQ – Mjere jačanja povjerenja (MJP) SEAT
Šta su Mjere za jačanje povjerenja marke SEAT?

Kroz Mjere za jačanje povjerenja marka SEAT obavještava svoje kupce da će razmotriti sve reklamacije za koje se utvrdi da su nastale kao rezultat sprovođenja servisne akcije na vozilima sa dizel motorima tipa EA189 tj. koje su povezane sa određenim dijelovima motora i s određenim dijelovima sistema izduvnih gasova. Ove mjere važe 24 meseca od trenutka sprovođenja servisne akcije odnosno do ukupne kilometraže vozila od 250.000 km (šta prije nastupi).

Marka SEAT je oduvijek tvrdila da sprovođenje servisne akcije neće imati negativne posljedice u pogledu vrijednosti potrošnje goriva, vrijednosti emisija CO2, snage motora, obrtnog momenta, nivoa buke ili trajnosti motora i njegovih komponenti. Sve vrijednosti relevantne za tipsko odobrenje važiće i dalje. Nadležne institucije izričito su potvrdile da su ispunjeni svi zakonski regulatorni zahtevi. Ta se potvrda takođe odnosi na zahtjev trajnosti sistema kontrole izduvnih gasova. Mjere za jačanje povjerenja nemaju nikakav uticaj na ovdje iznesen stav.

Mjerama za jačanje povjerenja SEAT šalje jasan signal da se predmetna servisna akcija neće negativno odraziti na vijek trajanja vozila. Cilj mjera jeste jačanje povjerenja kupaca u servisnu akciju te podsticanje još većeg broja kupaca na sprovođenje iste.

Kupci će uskoro moći da dobiju detaljne informacije o uslovima i obimu mjera za jačanje povjerenja u svim ovlaštenim servisima njihove marke vozila.

Koje marke nude mjere za jačanje povjerenja i koji su modeli obuhvaćeni?

Mjere za jačanje povjerenja odnose se na sve modele marki Volkswagen, Audi, SEAT i Volkswagen privredna vozila sa dizel motorima tipa EA189 na kojima je pripadajuća servisna akcija sprovedena. 

Na koga se odnose mjere za jačanje poverenja?

Mjere za jačanje povjerenja biće dostupne svim kupcima marke Volkswagen čija su vozila opremljena dizel motorom tipa EA189 i na čijim se vozilima sprovodi servisna akcija 23R6 u okviru situacije sa dizel motorima. Mjere za jačanje povjerenja se odnose samo na vozila sa kilometražom manjom od 250 000 km u trenutku implementacije mjera. Kupci radi ostvarenja prava tj. radi kvalifikacije za ove mjere moraju da predoče dokaz da su sprovedeni svi propisani redovni servisi i radovi održavanja koje proizvođač preporučuje (tj. ovo se odnosi na vozila s kompletnom historijom održavanja).

Mjere za jačanje poverenja takođe obuhvataju kupce na čijim je vozilima servisna mjera već sprovedena, i to od datuma kada je sprovedena (pod uslovom da su ispunjeni svi drugi zahtjevi za ove mjere). Mjere za jačanje povjerenja povezane su sa brojem šasije vozila te obuhvataju i nove vlasnike ako se vozilo proda unutar 24 mjeseca.

Mjere za jačanje povjerenja sprovode se širom sveta, osim u zemljama u kojima su na snazi drugačiji propisi (SAD, Kanada i Južna Koreja).

Koje su komponente obuhvaćene mjerama za jačanje povjerenja?

Mjere za jačanje povjerenja pokrivaju nekoliko komponenti u okviru sistema za povrat izduvnih gasova, sistema za ubrizgavanje goriva i sistema za naknadnu obradu izduvnih gasova: vodove visokog pritiska, injekore, lambda sonde, senzor temperature, vodove goriva, ventil za regulaciju pritiska, senzor pritiska, razvodne vodove, pumpu visokog pritiska, EGR hladnjak, ventil EGR-a, senzor temperature izduvnih gasova, senzor razlike pritiska izduvnih gasova.

Ove mjere ni na koji način ne utiču na stav marke SEAT da servisna akcija nema nikakav negativan učinak na vijek trajanja motora i njegovih komponenti. Nadležna tijela su potvrdila da je servisna akcija u skladu sa svim zakonskim propisima te da se ne odražava negativno na vrijednosti potrošnje goriva, vrijednosti emisija CO2, izlaznu snagu motora, obrtni moment i nivo buke.

Koji su uslovi za mjere za jačanje povjerenja?

Uz gore navedene uslove:

1) Mjere za jačanje poverenja

  • smiju se sprovoditi, procjenjivati i koristiti samo u ovlaštenom servisu,
  • odnose se na reklamacije samo u pogledu korištenih dijelova i sprovedenih radova na sljedećim komponentama sistema za povrat izduvnih gasova, sistema za ubrizgavanje goriva i sistema za naknadnu obradu izduvnih gasova: vodove visokog pritiska, injekore, lambda sonde, senzor temperature, vodove goriva, ventil za regulaciju pritiska, senzor pritiska, razvodne vodove, pumpu visokog pritiska, EGR hladnjak, ventil EGR-a, senzor temperature izduvnih gasova, senzor razlike pritiska izduvnih gasova.
  • ne pokrivaju zamjenska vozila, vanredne troškove, oštećenja itd.

(2) pod uslovom da je

  • pogođeno vozilo s ugrađenim motorom tipa EA189 učestvovalo u servisnoj akciji 23R6
  • vozilo pravilno održavano u skladu s propisanim terminima svih redovnih servisa od datuma isporuke novog vozila i pripadajućim servisnim mjerama koje propisuje marka SEAT.

(3) te pod uslovom da ne nastupi nijedan od sljedećih slučajeva:

  • prirodno trošenje, tj. oštećenje vozila nastalo habanjem i trošenjem,
  • vlasnik ili neovlašteni servisni partner ili trgovac nije propisno popravio, servisirao niti brinuo o vozilu (npr. u slučaju korištenja dijelova koji nisu originalni itd.),
  • nisu poštovana uputstva za rad, održavanje i brigu o vozilu na način opisan u Uputstvu za upotrebu,
  • vozilo je oštećeno usljed uticaja treće strane ili spoljnih uslova  kao npr. sudara, nevremena/grada, poplave itd., a koji su doveli do problematike koju je kupac reklamirao,
  • sve reklamacije u vezi sa filterom za čestice koje su nastale zbog zasićenosti čađem,
  • dijelovi koji su neovlašteno ugrađeni u vozilo ili neovlaštena prepravka vozila, npr. ako je na vozilu sproveden (chip) tuning,
  • ako se vozilom nepravilno rukovalo, npr. u svrhu takmičenja u motosportu ili u slučaju vožnje pod prevelikim opterećenjem,
  • vlasnik vozila nije reklamirao oštećenje unutar razumnog vremenskog roka,
  • vlasnik vozila nije omogućio rješavanje dotične problematike unutar razumnog roka.
Da li mogu da računam na mjere za jačanje povjerenja ukoliko je na mom vozilu već urađena servisna akcija?

Da. Mjere za jačanje povjerenja takođe se primenjuju i na sve stranke na čijim vozilima je već odrađena servisna akcija a počevši od tog datuma (ukoliko su ispunjeni svi ostali gore navedeni uslovi).
 
Ukoliko je stranka već imala troškove na svom vozilu, za koje smatraju da su posljedica servisne akcije, SEAT će rado ispitati da li u konkretnom slučaju mogu da se primene mjere za jačanje povjerenja i ovi troškovi pokriju. Ovakvi zahtjevi za refundiranje troškova moraju biti upućeni nekom od ovlaštenih dilera u zemlji gdje su radovi obavljeni, a najkasnije do 31.12.2017.

FAQ – EA189 dizel
Da li su vozila SEAT takođe obuhvaćena? Ako je tako, koliko njih je obuhvaćeno?

Kompanija SEAT je opremila ukupno 700.000 vozila predmetnim dizel motorom (EA 189) od oko 11 miliona koje je objavila kompanija Volkswagen AG. Distribucija navedenih 700.000 vozila obavljena je putem globalne SEAT prodajne mreže.

Šta treba da radim ako moje vozilo spada u spornu grupu?

Stupićemo u kontakt sa vama u najkraćem mogućem roku. Kompanija Volkswagen AG i njeni sektori za razvoj trenutno rade na implementaciji odgovarajućih mjera.

Kako da znam da li moje vozilo ima sporni motor?

Pod "  Provjera vozila" možete uz pomoć broja šasije da provjerite da li je vaše SEAT vozilo obuhvaćeno. Takođe možete da se obratite našem centru za kupce na  briga_o_kupcu(kwfat)porschebh(kwfdot)ba

 

 

Gdje se nalazi broj šasije na mom vozilu?

Broj šasije predstavlja jedinstvenu kombinaciju 17 cifara i slova; možete da ga pronađete na saobraćajnoj dozvoli svog vozila kao i na samom vozilu.

Šta treba da radim ako posumnjam da je moje vozilo možda opremljeno nekim od spornih motora?

U slučaju da je potrebno servisiranje, vlasnici će dobiti obavještenje u vezi sa odlaskom u ovlašteni servisni centar kako bi se sprovele neophodne servisne mjere. Kompanija Volkswagen AG garantuje da nećete snositi nikakve troškove. Osim toga, na raspolaganju vam je aplikacija za pretragu brojeva šasije uz pomoć koje možete da provjerite da li vaše vozilo spada u spornu grupu.

Koji motori konkretno su obuhvaćeni?

U pitanju su vozila u koja su ugrađeni dizel motori iz linije EA 189, što obuhvata 1.2, 1.6 i 2.0 l dizel motore sa 3 i 4 cilindra.
SEAT će vas obavjestiti o svim detaljima u vezi sa spornim vozilima. Možete bezbjedno da nastavite sa svakodnevnim korištenjem svog vozila.

Da li su obuhvaćena SEAT vozila bezbedna za vožnju?

Potvrđujemo da su sva obuhvaćena vozila apsolutno bezbjedna i da mogu da se nesmetano koriste. Predmetna istraga se odnosi isključivo na emisiju izduvnih gasova iz motora.

Da li ću snositi bilo kakve troškove?

Volkswagen AG preuzima punu odgovornost i snosiće troškove svih neophodnih mjera, ukoliko bude potrebe za njima.

Kupio sam novi automobil, ali još nije isporučen. Da li je moje vozilo pogođeno?

Sva nova SEAT vozila u EU sa motorima koji su u skladu sa standardom emisije Euro 6 ispunjavaju zakonske zahteve bez izuzetka. Ne možemo garantovati da su vozila SEAT sa dizel motorima EA 189 u skladu sa svim važećim tržišnim propisima. Odlučili smo da privremeno obustavimo prodaju i isporuku pogođenih vozila. Kao predostrožnost, u skladu sa relevantnim (španskim) odredbama.

Da li moram da odvezem auto na pregled?

Ne. Svi motori su bezbjedni za vožnju i mogu se nesmetano koristiti.

Da li su neki od EU6 motora takođe obuhvaćeni?

Ne, sva SEAT vozila u EU koja imaju EU6 motore ispunjavaju zakonske propise bez izuzetka.

Da li se prodaju vozila SEAT sa pogođenim dizel motorom (EA189 EU5)?

Da bi bili sigurni, odlučili smo da privremeno obustavimo prodaju i isporuku svih novih SEAT automobila opremljenih takvim motorima kao mjeru predostrožnosti. Osim toga, ovaj motor se više ne koristi u novim automobilima.

Koji SEAT modeli su pogođeni?

Pogođeni su sljedeći modeli: SEAT Ibiza IV, Leon II, Altea, Altea XL, Altea Freetrack, Toledo III, Toledo, Exeo, Exeo ST i Alhambra.

Ako su Vam potrebni odgovori, specifične informacije o proizvodima ili rješenja za probleme sa Vašim SEAT vozilom ili servisom, kontaktirajte nas.  Mi smo tu da Vam pomognemo.

Vi ste naš prioritet i želimo da budemo tu uvek kada nas trebate.

briga_o_kupcu(kwfat)porschebh(kwfdot)ba